جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۳۳:۲۰

احتمال دستیابی به لایه‌های جدید مخزنی در خزر جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: شرکت نفت خزر با تاکید بر نقش آفرینی روش‌های ژئوفیزیکی در کاهش مخاطرات حفاری و دستیابی به لایه‌های مخزنی، به تشریح مطالعات ژئوفیزیکی صورت گرفته در حوضه خزر جنوبی پرداخته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار شانا، شرکت نفت خزر در مقاله‌ای با عنوان «نقش موثر روش‌های ژئوفیزیکی در تعیین مکان بهینه چاه‌های اکتشافی حوضه خزر جنوبی» به تشریح مطالعات ژئوفیزیکی صورت گرفته در این منطقه پرداخته و اعلام کرده است: این شرکت به منظور مکان یابی بهینه چاه در حوضه خزر جنوبی، نقشه‌های ساختمانی تهیه شده در افق‌های مخزنی و غیرمخزنی و همچنین مخاطرات حفاری در مسیر چاه بر روی مقاطع لرزه‌ای را بررسی کرده است.


استفاده از نشانگرهای لرزه‌ای جهت شناسایی هرچه بیشتر پدیده‌های مختلف و بررسی نتایج آنها، بررسی نقشه‌های بسترشناسی، بررسی نقشه‌های Auto Gas Risk و استفاده از گریدهای فشار از دیگر روش‌ها و مطالعات ژئوفیزیکی صورت گرفته در شرکت نفت خزر در حوضه خزر جنوبی به شمار می‌رود. در شرکت نفت خزر، نتایج موفقیت آمیز حاصل از حفاری که به کشف هیدروکربن در اولین و دومین چاه حوضه خزر منجر شد، نقش موثر روش‌های ژئوفیزیکی را در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت به حداقل رساندن مخاطرات حفاری و همچنین دستیابی به لایه‌های مخزنی، به روشنی تبیین کرد.


در تقسیمبندی حوضههای دریایی، حوضه خزر جنوبی یکی از مناطق آب عمیق است و مانند دیگر حوضهها، با چالش‌های اکتشافی آبهای عمیق مواجه است. عمق آب در حوضه خزر جنوبی به هزار متر می‌رسد و از این رو ضرورت داشت پیش از حفاری چاه اکتشافی، به منظور پیشگیری از اتلاف هزینه و زمان، از اطلاعاتی که شانس موفقیت را افزایش و مخاطرات را کاهش می‌دهد، بهره‌مندی شود. بر پایه این گزارش، متن کامل این مقاله شرکت نفت خزر که به قلم فرنوش غلامی، سعید ساجدی و علی جعفری تالیف شده، در شماره اخیر ماهنامه اکتشاف و تولید منتشر شده است.



  کد خبر : 1817
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :